ÚZSVM - Projektová kancelář
Aktualizováno: 18.8.2022
Úřad měl vybudovat centrální evidenci administrativních budov majetku státu, napojenou na katastr nemovitostí a schopnou sledovat řadu ekonomických souvislostí.
Projektová kancelář a vedení IT projektu
2008 - 2012
Náš klient
Úřad zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) jedná před soudy, rozhodci nebo stálými rozhodčími soudy, se správními úřady a jinými orgány ve věcech týkajících se majetku státu.
Potřeba klienta
Klient požadoval rozšířit stávající informační systém evidující majetek státu o modul Centrálního registru administrativních budov s přístupem všech státních organizací. Úkolem nového systému bylo:
- Zajistit podrobnou evidenci majetku, pasportizaci objektů a dokumentace (mapy, plány, výkresy, schémata) ve vazbě na registr RUIAN.
- Zajistit přehled o využití kapacit.
- Sledovat a reportovat vývoj nákladů na provoz jednotlivých objektů.
- Sledovat a reportovat výnosy z jednotlivých objektů.
- Provázat evidenci s katastrem nemovitostí, včetně sledování změn.
- Zajistit metodickou podporu a vzdělávání pilotním uživatelům.
- Navrhnout a kontrolovat dodržování jednotné metodiky rozpočítávání a vyhodnocování nákladů na správu a údržbu budov.
Jak projekt probíhal
- Září 2008: Zahájena příprava projektu. Vytvořili jsme dokumentaci pro zajištění podpory projektu a studii proveditelnosti.
- Leden 2010: Vytvořili jsme projektovou dokumentaci. Projekt byl rozdělen na 13 podprojektů.
- Únor 2010: Byla podána žádost do 3. výzvy operačního programu IOP.
- Červen 2010: Projekt byl schválen.
- Červenec 2010 – říjen 2012: Implementace jednotlivých částí projektu. Kompletní podpora jednotlivých výběrových řízení a komunikace se zástupci strukturálních fondů.
- Říjen 2012: Projekt je dokončen a registr spuštěn v rutinním provozu.
“Bez projektové kanceláře Blue Partners si nedovedu představit úspěšné nasazení tak robustního systému, jakým CRAB je, v tak krátkém čase.”
Ing. Kateřina Schön, ředitelka odboru Organizačního a projektového řízení, ÚZSVM
Náročnost pro klienta
- Definovat cíle projektu.
- Zajistit uživatele nového systému dle zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích.
- Předat všechny požadavky na systém.
- Ověřit funkčnost předaného systému.
- Provozovat registr minimálně 5 let po uvedení do ostrého provozu.
- Archivovat projektovou dokumentaci.
Klíčové přínosy očima klienta
- Opora ve spolehlivém a erudovaném partnerovi, který projekt posunoval kupředu a zajišťoval podporu komunikace mezi vedením projektu, klíčovými uživateli a správci fondů.
- Vzájemná očekávání překládal do všem srozumitelného jazyka, s detailní znalostí klientových potřeb kvalifikovaně oponoval dodavatelům.
- Kvalitní zadání přineslo lepší nabídky, ty byly kvalifikovaně posuzovány.
- Konstruktivní komunikace se správci podpory eliminovala změny během projektu a prodlení se schvalováním jednotlivých aktivit.